Ülkü KOÇAK Toki İlkokulu Mamak\ANKARA Doğada stem 1.Rüzgarın gücü adlı etkinliğimizin yapım aşamaları.



PROBLEM DURUMU
Köyümüzün su problemini rüzgar enerjisi ile nasıl çözebiliriz? Kendi anlatımım ve resimlerle hazırladığım hikayeyi çocuklarla dinledikten sonra beyin fırtınası ve soru cevaplarla çözüm yolu bulmaya çalıştık.

 
DIŞARIDA RÜZGARI HİSSETTİK
Rüzgarı dışarı çıkarak etkinliklerle hissettik.Ne kadar güçlü olabileceği ve bu gücün nasıl kullanılabileceği hakkında değerlendirmelerde bulunduk.



AİLE KATILIMI ÇALIŞMASI
Çocuklar gruplara ayrıldı.Her grup kendi konusu ile ilgili evde araştırmasını yaptı.




ÇOCUKLARIN ARAŞTIRMA SUNUMLARI
Çocuklar araştırma sunumlarını istasyon tekniği ile  arkadaşlarına anlattılar.











Beyin fırtınası
Çocuklar sunumları dinledikten sonra rüzgar enerjisinin nerelerde kullanıldığına dair resimlerini yaptılar.


1.Grup rüzgar türbini yapım aşamaları
Çocukları oylama ile iki ayrı gruba ayırdım.Her grup kullanacak olduğu malzemeyi kendisi belirledi.Grup içinde görev dağılımı yapıldı.Rüzgar türbininin nasıl olacağıyla ilgili çizimler yapıldıktan sonra oylama yapıldı.Çizime göre türbini tamamladılar.


2.Grup rüzgar türbini yapım aşamaları 
İkinci grubumuzda da aynı şekilde aşamalar yapıldı ve çalışmalarını tamamladılar.Aralarında konuşarak türbinin nasıl görüneceği  eldeki malzemelerle nasıl ayakta duracağı konuşularak çözüme ulaştılar.




Değerlendirme oyunları sayesinde öğrendiklerini çocuklar pekiştirmiş oldular.














Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar